Yeni Çalışma Modellerinin Zorluklarını Microsoft Dynamics 365 ve Teams ile Aşın

Microsoft Dynamics 365 ve Teams, daha kolay bir şekilde her yerden birlikte çalışmaya yardımcı oluyor.

Hemen hemen sektör, yeni hibrit çalışma dünyasında yönlerini bulmaya çalışıyor. İş dünyasında, daha fazla esneklik sağlayan karma bir model oluşuyor. Bu değişimde insanların ne zaman, nerede ve nasıl çalıştığı değil, sonuçlar önem kazanıyor. Bu model büyük olasılıkla kalıcı olacak. Ancak işletmeler, bu esnekliğin ayrı, birbirinden kopuk iş çabalarına dönüşmesine izin veremezler. Tüm organizasyonun, eksiksiz şekilde, her yerde, tek bir işletme olarak çalışmasını sağlamak zorundalar. Dynamics 365 ve Microsoft Teams, işletmelerin bu hedefe ulaşmasına yardımcı oluyor.

 

Dynamics 365 ve Teams yetenekleri, işletmenizdeki herkesin daha sorunsuz ve doğal bir şekilde her yerden birlikte çalışmasına yardımcı oluyor. Tüm departmanlardan ve rollerden çalışanlar bağlantıya geçebiliyor. Kolayca iletişim kurarak iş fonksiyonları üzerinden iş birliği yapabiliyor. Kişiler ne zaman, nerede veya nasıl çalışırsa çalışsın…

 

Kurum içi iş birliği için temel unsurlar

Şirket liderlerinin, hibrit çalışma stratejileri şekillendirirken, ört temel “iş birliği esası”nı göz önüne almaları, tek bir işletme olarak çalışabilmelerini kolaylaşabilir. Microsoft Dynamics 365 ve Teams bu dört gerekliliğe yanıt veriyor. İşletmeniz genelinde, iş akışında herkesle, her yerde iş birliği yapmanızı sağlıyor.

 

  1. İşletmedeki herkes kolayca bağlantı kurabilmeli

Hibrit çalışma dünyasında dijital iş birliği, network’ü daraltmak yerine genişletmeye yardımcı olmalı. Microsoft, tam da bu nedenle, bir Dynamics 365 kullanıcısının satış ve mühendislik, pazarlama ve finans, perakende ve müşteri hizmetleri arasında organizasyon içindeki herhangi bir yerden farklı bakış açıları, bilgiler ve iç görüler bulmasını kolaylaşıyor.

Dynamics 365 kullanıcıları, yakında Teams sohbeti veya kanalının akışı içinde iş kayıtlarını görüntülemek ve bunlar üzerinde iş birliği yapmak için işletmedeki herhangi bir Teams kullanıcısına davet gönderebilecek. Bu, işletmedeki herkesin, birden çok uygulama ve veri kaynağı arasında bağlam değiştirmeye gerek kalmadan, o anda iş faaliyetlerine doğrudan katkıda bulunmasını sağlayacak.

 

  1. Ekipler her yerde, her zaman, her kanaldan bağlanabilmeli

COVID öncesi dünyada, iş birliği büyük ölçüde eşzamanlıydı. Ekip üyeleri aynı anda bir sorun üzerinde yüz yüze veya sanal bir toplantıda çalışıyorlardı. Ancak bugün, iş birliğinin de eş zamanlılık olmadan yapılabilmesi gerekiyor. Videoda canlı görüşme imkanına ek olarak, işletmedeki bir uzmanın her yerden, her zaman değer katabilmesine ihtiyaç var. Dynamics 365’teki bir iş akışında, işletmedeki herhangi bir uzmanla müşteri kayıtları, servis vakalarını veya iş akışlarını paylaşılabiliyor.

Örneğin, iş akışına yerleştirilen sohbet robotları ile eşzamansız iş birliğini etkinleştirmeyi sağlıyor. Dynamics 365 Human Resources’taki yeni sohbet robotu özellikleriyle çalışanlar, ayrı bir İK portalini ziyaret etmek zorunda kalmadan, izin taleplerini Teams içinden görüntüleyebiliyor veya gönderebiliyor. Çalışanların sadece birkaç anahtar kelime yazması yeterli. Bir sohbet robotu, izin bakiyelerini bulmalarına veya izin talep etmelerine yardımcı oluyor. Yöneticiler, sadece birkaç tıklamayla zaman aşımı isteklerini kolayca gözden geçirip onaylayabiliyor. Bu self-servis deneyimle, çalışanlar ve yöneticiler rutin İK görevlerinde her yerden, her zaman, Teams’deki iş akışı içinde birlikte çalışabiliyor.

Büyük ve küçük her kuruluşun iş akışında iş birliği sağlaması gerekiyor. Dynamics 365 Business Central ile KOBİ’ler, daha iyi kararları daha hızlı almak için insanları, süreçleri, öngörüleri ve fonksiyonlar arası ekip iş birliğini birbirine bağlayabiliyor. Şu an önizleme aşamasında olan özellik sayesinde, Business Central kullanıcıları bir Teams sohbetine herhangi bir Dynamics 365 kaydının bağlantısını yapıştırabiliyor. Ayrıca, bunu iş arkadaşlarıyla paylaşmak için kompakt bir karta genişletebiliyor. Ofiste, evde veya hareket halindeyken Teams’den ayrılmadan kart ayrıntılarını görüntüleyebiliyor. Verileri düzenleyip işlem yapabiliyor. Bununla birlikte kullanıcılar, sohbette paylaşılabilen veya Teams’deki bir pencerede zengin, eyleme geçirilebilir ayrıntıları getirmek için kullanılabilen iş bağlantılarına, satıcılara ve müşterilere bakabiliyor.

 

  1. İş birliği ofisin ötesine geçmeli

Microsoft tarafından yapılan bir araştırma, uzaktan çalışmanın yakın ekipler ve yakın ağlarla etkileşimi artırdığını gösteriyor. Ancak buna karşılık, daha uzak ağlarla etkileşimin önemli ölçüde azaldığı da görülüyor. Bu, iş liderleri için endişe verici bir eğilime işaret ediyor. Ayrıca grup düşüncesini izleme veya çalışan izolasyonu gibi sorunlar da olası. Dynamics 365 ve Teams, kuruluşların her ağı birbirine yaklaştırmasına yardımcı oluyor. Böylece soruna en yakın olanlar, bulundukları yerden ihtiyaç duydukları kişilere ve bilgilere erişebiliyor. İnovasyonu teşvik edebiliyor.

Örneğin, perakendede ön safta çalışanlar için ürün ve envanter bilgilerinin el altında olması çok önemli. Aynı şekilde mağazaların verimli çalışmasını sağlamak için önemli görevleri koordine etmek de öyle… Dynamics 365 Commerce’deki yeni görev yönetimi işlevi, yöneticilerin ve çalışanların görev listeleri oluşturmasına, atama ölçütlerini yönetmesine ve Dynamics 365 Commerce arka ofis, mağaza ticareti ve Teams uygulamaları arasında tümleşik görev durumlarını izlemesine olanak tanıyor.

Evdeki ofisinden fabrikada çalışanlara kadar herkes arasında iş birliği o anda gerçekleşiyor. Microsoft, yakında saha teknisyenleri için iş emirlerine, bilgilere ve uzmanlara gerçek zamanlı bağlantının yeni yollarını da sunacak.  Bunların tümü Dynamics 365 Field Service, Dynamics 365 Remote Assist ve Teams arasında sorunsuz entegrasyon sağlayacak.

 

  1. Yeni çalışma dünyası kişiselleştirilmeli

İş birliği, çalışanların işletme genelinde birlikte çalışma biçimini iyileştirmeli. Bunun yanı sıra bireylerin ve departmanların son müşterilerle etkileşim kurma biçimini de iyileştirmeli. Çünkü hibrit çalışma dünyasında sanal etkinlikler, müşterilerle etkileşim kurmanın temel yolu olmaya devam edecek. Öte yandan müşterilerin kişiselleştirilmiş deneyim beklentileri giderek artıyor.

Bu yıl, pazarlamacılar Dynamics 365 Marketing içinden Microsoft Teams’de barındırılan etkinlikleri ayarlayabilecek. Ayrıca bunları tanıtabilecek ve raporlayabilecek. Sadece birkaç basit adımda, katılımcı verilerini dışa aktarabiliyor. Kitle katılımına dayalı olarak Dynamics 365 Marketing’de oluşturulan müşteri segmentlerini görüntüleyebiliyorlar. Başlangıç ​​e-postaları da dahil olmak üzere müşteri yolculukları, katılımcıları beslemek için otomatik olarak oluşturuluyor. Kullanıcılar daha sonra, kişiselleştirilmiş müşteri yolculuklarını nasıl kurduklarına ve düzenlediklerine bağlı olarak, içeriği ve deneyimleri daha da özelleştirebiliyor.

 

Her yerde tek iş: İş akışı içinde iş birliği yapın

Çalışma yerinin tanımı gelişmeye devam ediyor. Buna bağlı olarak, çalışanların, içgörüleri ve iş süreçlerini ortak çalışma alanlarında bir araya getirmesi gerekiyor. Dynamics 365 ve Teams’de yerleşik olarak bulunan bu dört temel yetenek, işletmenizdeki herkesin daha sorunsuz ve doğal bir şekilde her yerden birlikte çalışmasına yardımcı olur. Bu yeteneklerden Pargesoft uzmanlığıyla faydalanmak için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2021/08/18/four-essentials-to-collaborate-as-one-business-everywhere/