1994 yılında Sakarya Adapazarı’nda kurulan Toyota Motor Sanayi Türkiye (TMMT), Avrupa’da önemli bir üretim üssü olup, Toyota Corolla ve Toyota C-HR gibi modeller üretmekte ve çoğu ürünü 30’dan fazla ülkeye ihraç etmektedir; Toyota Motor Europe NV/SA’nın %90’ına ve Mitsui & Co., Ltd.’nin %10’una sahip olduğu bir ortak girişim olan TMMT, yaklaşık 2,5 milyar € yatırım ile 5.000’den fazla kişiyi istihdam sağlamış, toplumsal kalkınma projeleri, çevresel girişimler, ekonomik katkılar ve gönüllülük programları yoluyla Türk otomotiv endüstrisini ve yerel toplumu önemli ölçüde etkilemiş ve böylece hem ekonomik hem de sosyal refahı artırmıştır.

Sorun:

TMMT’nin mevcut raporlama araçları BusinessObjects’i (BO) kullanmayı bırakmak istiyordu. Raporları verimli bir şekilde oluşturmak ve rutin süreç raporlamasını yönetmek için alternatif bir çözüm aradı. Üretim, satış, dağıtım ve fabrika yönetimi için farklı sistemler olması teknoloji ekibi ve çalışanları zorluyordu. Duruma hızlı bir bakış atmak ve odaklanılacak alanları belirlemek için, farklı sistemlere bağlanması kolay, güçlü grafik ve illüstrasyon yeteneklerine sahip, uygulaması kolay bir çözüme ihtiyaçları vardı. Entegre edilmesi gereken CVQS, FLR, ILOCS, FTS, Henkaten vb. gibi oldukça kritik sistemleri vardı. Ve bu sistemlere bağlanmak, entegre etmek ve bu sistemlerden veri almak önemli ölçüde zaman almaktaydı. Eski sistem ile bu çok zaman ve emek almaktaydı. Tüm paydaşlar daha hızlı yanıt sürelerine sahip olmayı bekliyordu
TMT, CVQS, FLR, ILOCS, FTS ve Henkaten gibi sistemler arasında raporlama ve rutin veri süreçlerini kolaylaştırmak için daha verimli bir çözüm aranmaya başladı. BO kullanmasalar da, entegrasyonu artırmak ve içgörüleri hızlandırmak için daha hızlı ve daha kolay bir çözüme duyulan ihtiyaç açıkça ortaya çıktı. Birden fazla sisteme sorunsuz bir şekilde bağlanabilen, veri çıkarmayı basitleştirebilen ve önemli odak alanlarını vurgulamak için güçlü görselleştirme yetenekleri sağlayabilen bir platforma ihtiyaçları vardı. Bu, paydaşların eyleme geçirilebilir içgörülere daha hızlı erişmesini sağlayarak daha bilinçli kararları daha hızlı almalarına yardımcı olacaktı.

Çözüm:
TMMT, üretim verimliliğini optimize etmek, tedarik zincirlerini yönetmek, kalite kontrolünü sağlamak ve verileri entegre etmek için Microsoft Azure çözümlerini kullanmaktaydı.
Power BI ve Power Automate’e geçiş, TMMT’ye veri analizi ve iş akışı otomasyonu için daha güçlü, esnek ve kullanıcı dostu araçlar sağlayacaktı.
Projenin başlatılmasıyla birlikte birçok yeni rapor tasarlandı. Özellikle Toyota çalışanları için çok kritik olan DirectMaterial Projeleri’nde daha önce Business Objects ile hiç değişiklik yapmadıkları raporlarda, pek çok kritik, önemli alanlar hatta yeni raporlar hazırlayabildiler.
TMMT, verimliliği artırmak, kaynak yönetimini kolaylaştırmak, kalite kontrolünü sağlamak ve önemli verileri tümleştirmek için Microsoft Azure çözümlerinden yararlanıyor. Power BI ve Power Automate’i benimseyen TMMT, veri analizi ve iş akışı otomasyonu için daha güçlü, esnek ve kullanıcı dostu araçlar elde etti. Bu dönüşüm, özellikle doğrudan malzeme projeleri için birkaç yeni raporun oluşturulmasına imkan sağladı. Toyota çalışanları artık önceki raporlarını kolayca yeniden oluşturma ve daha önce kullanılamayan yeni performans ölçümleri özelliklerini tanıtma olanağına sahip. Power BI’ın gelişmiş görselleştirme araçları sayesinde süreçleri ve verileri daha etkili ve verimli bir şekilde izleyebiliyorlar.

Faydalar :
Zaman Tasarrufu
Power BI ile farklı sistemleri entegre etmek çok kolay. BT çalışanları daha hızlı ve daha değerli bir şekilde rapor oluşturabiliyor. BT çalışanları, bir rapor oluşturmaya çalışmaktan ziyade, katma değer sağlayacak projelere daha fazla zaman harcayabilecek.
Power BI, çeşitli sistemlerin tümleştirilmesini basitleştirerek BT ekiplerinin raporları daha hızlı ve doğru bir şekilde oluşturmasını sağladı. Bu verimlilik, çalışanların rapor oluşturmaya aşırı zaman harcamak yerine, daha yüksek değerli görevlere odaklanmasına olanak tanıyarak, zamandan tasarruf sağladı ve üretkenliği artırdı.

Görselleştirme
Power Platform, fabrika düzeni üzerinden raporlamayı mümkün kıldı. Fabrika yönetim sistemleri ile entegrasyon, duruşlar ve problemler, hat yerleşimleri üzerinden görselleştirildi. Süpervizörler, fabrika yerleşimi üzerinden yayınlanan PowerBI raporuna bakarak fabrika içindeki sorunları kolayca anlayabiliyorlar.

Hepsi İçinde Denetim Raporları
Fabrikanın her yerinde yapılan denetimler tek bir rapor ile takip edilebilmektedir. İster montaj, ister boyama veya satın alma kalite denetimleri olsun, her kontrol sonucu bir PowerBI raporunda özetlenebiliyor.

Üretim Kontrolü
Üretilen toplam birim sayısı Toyota için çok önemlidir. Her montaj hattı ve boyama atölyeleri, üretilen gerçek ünite sayısını elde etmek için tam olarak izlenmelidir. PowerBI yardımıyla tüm üretim birimleri planlanan ve gerçekleşen çıktılara karşı raporlanabilir. Kritik sorunlar PowerBI ile tespit edilebilir ve bu KPI sorumlusuna otomatik olarak bildirim gönderilebilir.

Self Servis Raporlama
Microsoft Power Platform kullanımı ile eğitim alan kullanıcılar, raporlarını kendileri oluşturmaya başladılar. Powerplatform’dan önce raporlara kendi başlarına erişemiyor ve bunları geliştiremiyorlardı. Eski raporlama aracı Business Objects karmaşıktı ve Nesneler ve Veri Modelleri oluşturmak için yalnızca uzman bir kişi yetkilendirilmişti. Powerplatform ile kullanıcılar raporlarını kendileri oluşturabilir ve hatta birden fazla Veri Kaynağı kullanabilir. Artık BT çalışanlarının veya herhangi bir uzman teknik tasarımcının desteğine ihtiyaç duymamaktalar. Hem kendileri hem BT çalışanları zaman kazanmış oldular.

 


 

Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), established in 1994 in Adapazarı, Sakarya, is a key production base in Europe, manufacturing models like the Toyota Corolla and Toyota C-HR, with most output exported to over 30 countries; as a joint venture with Toyota Motor Europe NV/SA holding 90% and Mitsui & Co., Ltd. holding 10%, TMMT has seen investments of around €2.5 billion and employs over 5,000 people, significantly impacting the Turkish automotive industry and local community through employment, community development projects, environmental initiatives, economic contributions, and volunteering programs, thereby enhancing both economic and social well-being.

Problem:
TMMT needed to discontinue using BusinessObjects (BO) and sought an alternative solution to efficiently generate reports and manage routine process reporting. There are different systems for manufacturing, sales, distribution and factory management. To have a quick look and determine the areas to be focused they need an easy to implement solution which is also easy to connect to different systems and have powerful graphics and illustration capabilities. There are a number of very critical systems like CVQS, FLR, ILOCS, FTS, Henkaten, etc. which have to be integrated. And it takes considerable time to connect, integrate and get data out of these systems. The old system was time and effort consuming. All of the shareholders were expecting to have faster response times
TMMT was looking for a more efficient solution to streamline its reporting and routine data processes across systems such as CVQS, FLR, ILOCS, FTS and Henkaten. While they were forced not to use BO, the need for a faster and easier solution to increase integration and accelerate insights became clear. They needed a platform that could seamlessly connect to multiple systems, simplify data extraction, and provide powerful visualization capabilities to highlight key areas of focus. This gives stakeholders faster access to actionable insights, helping them make more informed decisions faster.

Solution:
TMMT uses Microsoft Azure solutions to optimize production efficiency, manage supply chains, ensure quality control, and integrate data.
The move to Power BI and Power Automate has provided TMMT with more powerful, flexible, and user-friendly tools for data analysis and workflow automation.
With the launch of the project, lots of new reports were designed. Especially for DirectMaterial Projects that Toyota employees were able to make many new reports and even add new measures which they had no change to do it before in Business Objects.
TMMT leverages Microsoft Azure solutions to boost efficiency, streamline resource management, ensure quality control, and integrate vital data. By adopting Power BI and Power Automate, TMMT gained more powerful, flexible, and user-friendly tools for data analysis and workflow automation. This transformation led to the creation of several new reports, especially for direct materials projects. Toyota employees now have the ability to easily recreate their previous reports and introduce new performance metrics-features previously unavailable. With Power BI’s advanced visualization tools, they can monitor processes and data more effectively and efficiently.

Benefits :
Time Saving
With Power BI it is very easy to integrate different systems. IT workers can build a report more quickly and more preciously. IT workers can spend more time on value added responsibilities than trying to build a report.
Power BI simplifies the integration of various systems, enabling IT teams to create reports more quickly and accurately. This efficiency allows exports to focus on higher-value tasks rather than spending excessive time on report building, ultimately saving time and increasing productivity.

Visualization
Power Platform make it possible to report over factory layout. Integration with factory management systems, the defects and problems can be visualized over the line layouts. The supervisors can easily understand the problems within the factory just looking at the PowerBI report which is published over factory layout.

All-in-one Inspection Reports
Inspections made all over the factory can be monitored by one report. Whether it is assembly, painting or purchasing quality inspections, each control result is summarized in a PowerBI report.

Production Control
Total number of units manufactured is very important for Toyota. Each assembly line and painting shops must be fully monitored to get real number of units manufactured. With the help of PowerBI all manufacturing units can be reported against planned and actual outputs. Critical problems can be identified by PowerBI and notifications can be sent to responsible of that KPI automatically.

Self Service Reporting
With the use of Microsoft Power Platform, users -after getting trained- start to create their reports by themselves. Before Powerplatform, they were unable to access and develop reports by themselves. Former reporting tool Business Objects was complicated and only a specialist person was authorized to create Objects and DataModels. By Powerplatform, users can build their reports by themselves and even use multiple Data Sources. They do not need the help of IT people anymore or any specialized technical designer.