4 kıtada 30 milyon insan ve binlerce şirkete hizmet veren Remondis, Türkiye’deki organizasyonunda CRM altyapısı noktasında Microsoft Dynamics 365 Enterprise’ı seçti. Yazılımın kurulumu ve canlıya geçişi, Pargesoft’un çözüm ortaklığında gerçekleştirildi.
Dünyanın en büyük geri dönüşüm ve atık yönetimi servis şirketlerinden biri olan Remondis, Türkiye’deki organizasyonunu CRM altyapısıyla kuvvetlendirdi. CRM yazılımı olarak Microsoft Dynamics 365 Enterprise’ı tercih eden Remondis, projeyi Pargesoft danışmanlığında gerçekleştirdi.
Dört kıtada 32.000’in üzerinde çalışan ve 800’ün üzerindeki iş merkezi ile 30 milyon insan ve binlerce şirkete hizmet veren firma, Türkiye’deki faaliyet modelinde daha önce kurumsal hafızasını saklamak için bir CRM sistemi kullanmıyordu. Firma, ilgili kişi ve randevu gibi kayıtlarını Excel dokümanlarında tutan firma, görev atamalarını mail, telefon ve benzeri kanallarla gerçekleştiriyordu.
İnsana bağımlı ilerleyen ve birimler arasında kopukluk yaratan bu sistem, günümüz iş dünyasının gerekliliklerini karşılamazken ticari riskleri de beraberinde getiriyordu. Tüm satış ve satış öncesi faaliyetlerin tek bir platformda kayıt altında tutulmasını isteyen firma, Pargesoft danışmanlığında kurulumunu gerçekleştirdiği yeni CRM sistemiyle bu hedefine ulaştı. CRM entegrasyonu sonucunda doğru analizler yaparak müşteri ihtiyaçlarına doğru zamanda doğru çözümler sunan Remondis, kurum içi süreçlerde de önemli ölçüde hız kazandı.
CRM çözümü Remondis’in ihtiyaçlarına göre özelleştirildi
Temel CRM özelliklerini aktif bir şekilde kullanmaya başlayan Remondis, dashboard’ların raporlanması ve görev takibi gibi konuları artık CRM üzerinden gerçekleştiriyor. Yazılımı çoğunlukla standart haliyle tercih eden firma, ihtiyaç duyduğu özelleştirmeleri Pargesoft ile paylaştı. Çözüm ortağı, CRM yazılımı içerisinde yeni varlıklar açarak, ihtiyaçlara uygun geliştirmeleri tamamladı.
Sektöründe Microsoft Dynamics 365 kullanan tek firma olma özelliğini taşıyan Remondis, projelerde kullanılan kaynakları CRM üzerinde görüntülemek istiyor. Şirket uzun vadede, şoförlerin hangi projede ne kadar yol kat ettiği gibi verileri CRM’e aktarmayı planlıyor. Geliştirilen özel portal ile birlikte şoförler, kendilerine atanan iş emirlerini kendi tabletlerinden görüntüleyip verilerini girecekler. Bu veriler CRM üzerinde son halini alarak Microsoft Dynamics NAV platformuna aktarılacak. Böylelikle projedeki kârlılık çok daha isabetli biçimde hesaplanabilecek.
Projede 2. faz olarak Saha Servis hizmetinin ve burada elde edilen verilerin Microsoft Dynamics AX’a aktarılması çalışmalarına başlandı.