Perakende sektöründe son iki yıldır yaşanan köklü değişimlere bağlı olarak ortaya çıkan bazı trendler, pandemi sona erdikten sonra da devam edecek.
Son birkaç on yılda perakende sektörü, muazzam bir dönüşüm geçirdi. Teknoloji, satın almayı mağazanın dışına taşıdı. Perakendenin her yerde, her zaman gerçekleşmesine imkân sağladı. Geriye dönüp bakıldığında, bu değişikliklerin tam zamanında gerçekleştiğini söylemek yerinde olur. Çünkü e-ticaret devrimi olmasaydı, perakendeciler pandemi sırasında çok daha zor bir durumla karşı karşıya kalacaktı. Yenilikçi şirketler, zaman kaybetmeden bu zorlu zamanlara uyum sağlamayı büyük ölçüde başardı.
İşletmeler, bu süreçte teknolojiye güvendi. Bunun tek nedeni müşteri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla çeviklik sağlamak değildi. Aynı zamanda iş verimliliği, müşteri deneyimi ve pazar konumunda kalıcı etki yaratmanın da burada çok önemli bir rolü oldu.
Microsoft, bu dönemde Dynamics 365 ile perakendecilerin müşterileri ve iş ortaklarına esnek, birleşik ve sorunsuz bir satın alma deneyimi sunmasına yardım etti. Dynamics 365 Commerce ile işletmeler geleneksel ve gelişmekte olan kanallar arasında etkileşim kurabildiler. Bu çözüm, çevrimiçi ve çevrimdışı kanallarda sorunsuz ve tutarlı bir deneyim sağlarken tüketicilere herhangi bir cihaz üzerinden istedikleri zaman, istedikleri şekilde ve yerde satın alma seçeneği sundu.
Pandemi, birçok perakendeciyi satın alma deneyimine dair neredeyse her şeyi yeniden düşünmeye zorladı. Müşteriler satın aldıkları ürünleri nereden ve nasıl teslim alıp iade edebilirler? Nasıl ödeyebilirler? Bir çevrimiçi-öncelikli alışveriş ortamında bir mağazanın faydası nedir? Bunun gibi sorular, pandemiden sonra da sektörde yankılanmaya devam edecek. Peki, buna bağlı olarak önümüzdeki dönemde perakende için öncelikli trendler neler olacak, biraz yakından bakalım.
-
Esnek sipariş karşılama
2020, geleneksel olmayan sipariş karşılama fırsatlarının geniş çapta benimsenmesini sağladı. Bu trend, 2021’de de artarak sürdü. Giderek yaygınlaşan yeni yöntemlerden biri “online satın al, mağazadan teslim al” oldu. Müşteriler, sipariş esnekliğinin sunduğu kolaylığa ve seçeneklere yönelmeye devam ediyor. Dolayısıyla, gıda gibi bazı endüstrilerde zemin kazanan bu trend giderek hızlanıyor ve perakendenin her alanına yayılıyor.
-
Esnek iade olanakları
Esnek iade olanakları, müşteriler için memnun kalmadıkları ürünleri geri vermelerinde kolaylık anlamına geliyor. Ancak iade, işletmeler için ise maliyet demek. Online satın alma artarken esnek iade olanaklarına yönelik beklenti de artıyor. Bu durum nedeniyle perakendecilerin maliyetleri yönetmesi zorlaşabilir. Tüketiciler, pandemi sırasında sunulan iade kolaylığı olanaklarından mahrum kalmayı istemiyor.
-
Temassız ödeme
Diğer iki maddenin aksine temassız ödeme, pandemiden önce de yaygın şekilde benimsenmeye başlamıştı. Buna rağmen, artan hijyen protokollerine duyulan ihtiyaç ve temastan mümkün olduğunca kaçınma arzusunun, temassız ödeme kullanımını COVID-19 başladığından bu yana yüzde 30 artırdığı görülüyor. Bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Dolayısıyla, bilinçli perakendeciler de satın alma deneyiminin belirli konumlara veya ödeme şekillerine bağlanmasına izin vermeyecek.
-
Omnichannel perakende
Temassız ödeme gibi, omnichannel (kanallar-arası) perakende de COVID-19 öncesinde birçok işletmenin öncelikli planları arasındaydı. Bununla birlikte, pandemi birçok perakendeciyi mağazadan omnichannel çözüme geçişi hızlandırmaya zorladı. Omnichannel, modern perakendecilerin hayatta kalması için mutlak bir gereklilik haline geldi. Bu geçişin bir kısmı, fiziksel mağazanın kendisinin yeniden düşünülmesini de kapsıyor. Mağaza, perakende yolculuğunda kritik bir konum olmaktan ziyade, müşterilerin son satın alma işleminden önce diğer alışveriş kanallarında keşfettikleri ürünleri görebilecekleri, dokunabilecekleri ve deneyebilecekleri bir yer olarak hizmet ediyor.
Microsoft, perakendecilerin marka vaatlerini yerine getirmelerine yardımcı oluyor
Bahsedilen trendlerin her birinde tüketiciler, perakende deneyimine eklenen esnekliği memnuniyetle karşıladı. Pandeminin etkileri devam ederken, tüketiciler yeni keşfettikleri kolaylıklardan pandemi sonrasında da vazgeçmeyi pek istemeyecek. Bu yöndeki taleplere yanıt vermeyi kolaylaştıran Microsoft Dynamics 365 çözümleri, perakende sektörü oyuncularına ve müşterilerine önemli fırsatlar sunuyor. Bu fırsatları Pargesoft uzmanlığıyla keşfetmek ve sağladığı avantajlarla rekabette öne geçmek için bize info@pargesoft.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2021/06/21/4-post-pandemic-retail-trends/