Microsoft her yıl düzenlediği iş ortakları zirvesiyle, güçlü çözüm ortağı ekosistemini bir araya topluyor. Yıllık bazda hedeflerin ve stratejilerin netlik kazandığı etkinlik bu yıl da İstanbul’da gerçekleşti. Zirvede Microsoft Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, Türkiye pazarı için belirlenen tüm hedefler başarıyla gerçeğe dönüştürüldü.
Dijital dönüşümün hayata geçirilmesiyle birlikte; yeni nesil iş dünyasında çalışanlara ulaşmak istenen hedefler dört ana başlık altında toplanıyor: Çalışanlara yeni fırsatlar yaratmak, müşteri ilişkilerini güçlendirmek, operasyonları optimize etmek ve ürünleri dönüştürmek.
İş dünyası açısından en önemli trendlerin başında gelen bulut bilişim, Microsoft’un önümüzdeki dönem stratejisinin de çekirdeğini oluşturuyor. Zaten bulut alanında görülen yüzde 98’lik büyüme de bu stratejinin doğru bir rotada ilerlediğini açıkça gösteriyor. Teknolojinin tabana yayılması konusunda vites yükselteceğini açıklayan Microsoft Türkiye, bulut bilişimin bu noktada çok kritik rol oynadığını vurguladı.
Bulut sayesinde IT hizmetlerine demokrasi geldiğini hatırlatan yetkililer, buna örnek olarak en küçük işletmeyle en büyük pazar devinin aynı yazılımı kullanabilir hâle gelmesini gösterdi. Bulut, tüm sektörler için ciddi bir fırsat eşitliği sunuyor. Pargesoft’un erp365 çözümü gibi bulut tabanlı servisler; geleneksel olarak yüksek maliyet getiren ERP yatırımlarının yerini kullanıcı bazlı bir ödeme sistemiyle değiştiriyor. Böylelikle her şirket kendi ölçeğinde ödeme yaparak, aynı esnekliğe, aynı erişilebilirliğe ve aynı yüksek performansa sahip oluyor.