Pargesoft Genel Müdürü Kaan Altunterim, Konuk Ağırlama Sektöründe Dönüşüm başlıklı web seminerinde, işletmelerin dijital dönüşümünü hızlandıracak 6 çözümü paylaştı.

Müşteri ve rekabet unsurları, restoran ve konuk ağırlama sektöründe dijital dönüşümü zorunlu kılıyor. Dönüşüm ihtiyacını tetikleyen unsurların başında ise müşterilerin alışkanlıkları geliyor. Geçmişe oranla sağlık bilinci daha yüksek, değer odaklı ve sürekli mobil olan müşteriler, sosyal ağlar üzerinden yoğun bir etkileşim kuruyor. Hizmet aldığı kurumla iş birliği yapmaya daha yatkın olan müşteriler, misafirperver bir etkileşim ve karar verme aşamasında yardımcı olacak daha güçlü bir bilgi akışına ihtiyaç duyuyor. Konuk olduğu restoranın kendisini daha etkin biçimde dinlemesini isteyen müşteriler, aynı zamanda bireysel tercihlerinin hatırlanmasını bekliyor. Ayrıca diğer sektörlerde olduğu gibi yenilikçi ve beklentileri aşan bir deneyim arayışı konuk ağırlamada da sürüyor. Bu beklentileri karşılayabilmek için dijital dönüşüm kaçınılmaz bir sürece dönüşüyor.

Konuk ağırlamada dijital dönüşüm, müşteriyi tanıyıp, çalışanları güçlendirip, süreçleri optimize ederek, ürün ve hizmetleri dijitale taşımayı kapsıyor. Bu dönüşümle birlikte, ürün ve pazar verilerindeki değişimin analiz edilmesi, bunun bir zekâya ve sonrasında aksiyona dönüştürülmesi için akıllı sistemlerden ve dijital platformlardan en verimli şekilde fayda sağlanıyor. Dijital dönüşüm diğer tüm sektörlerde olduğu gibi, hizmet odaklı konuk ağırlama sektörünün de gündemine alması gereken bir trend.

Microsoft, dijital dönüşüm ihtiyacını Microsoft Dynamics 365 platformu ve bu platform etrafında geliştirilen kurumsal çözümler ile karşılıyor. Microsoft Dynamics 365’in Retail modülü ve bu modülün konuk ağırlama sektörüne özgü ihtiyaçlara yanıt verecek şekilde geliştirilmiş dikey fonksiyonları dönüşüm sürecinde tüm işletmelere fayda sağlıyor. Şimdi bu çözümlere yakından göz atalım:

 

Konuk Ağırlama Sektörü için Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365’in konuk ağırlama sektöründe uçtan uca, tüm satış deneyimini kapsayan, “omni-channel” bir perakende deneyimi sunuyor. Microsoft çözüm ortakları, uluslararası en iyi uygulamaları barındıran yaşam döngüsü hizmetleriyle tam bir uygulama yaşam döngüsü yönetimi sağlıyor. Yeni şube ya da restoran açılması gibi işlemleri hem en iyi uygulamalara uygun hem de kılavuzlar ve sihirbazlar yardımıyla çok daha hızlı ve etkin yapmayı mümkün kılıyor.

Dynamics 365’in genişletilebilir niteliği, basit bir POS fonksiyonuyla başlayıp, diğer tüm süreçlere kolayca entegre edilebilir olması fark yaratıyor. Bulutta, lokal ortamda ya da hibrit olarak kullanılabilen Dynamics 365, iş sürekliliği için online/offline çalışma özelliği gibi opsiyonel ölçeklendirme seçenekleri sunuyor.

 

Konuk Ağırlama Sektörü için Microsoft Dynamics AX POS Eklentileri

Pargesoft, Dynamics 365’in bütünleşik POS çözümüne restoran ve konuk ağırlama sektörü için kritik olan ek POS fonksiyonlarını ekledi. Adisyon takibi, masa takibi, sipariş ve sevkiyat yönetimi gibi uygulamalar Pargesoft’un sektörel eklentileriyle sunuluyor. Fire ve atık yönetiminden, personel yemek takibine, gün sonu otomasyonundan mutfak sipariş yönetimine kadar pek çok işlev bu eklentilerde bulunuyor. Donanımdan ve cihazdan bağımsız çalışarak maliyet avantajı sağlayan bu çözümler, yasal mevzuatlarla da tam uyumlu olarak çalışıyor.

 

Konuk Ağırlama Sektörü için Reçete Yönetimi ve Mutfak Siparişi

Restoran işindeki kritik bileşenler arasında reçete yönetimi, alerjen yönetimi, menü oluşturmak için önem taşıyan tahmini maliyet hesaplama ve satış fiyatı önerisi fonksiyonlarını içinde barındıran Reçete Yönetimi ve Mutfak Siparişi eklentisi, Pargesoft uzmanlığıyla işletmelerin dijitalleşmesini hızlandırıyor. Satış deneyimi sırasında POS’tan alınan siparişlerin mutfağa aktarılması, mutfakta iş sıralarına göre konfigürasyonların hazırlanması gibi işlevler Dynamics 365’e bu modülle entegre ediliyor.

 

Konuk Ağırlama Sektörü için Müşteri Hizmetleri Uzantıları

Restoran işletmeciliği müşteri odaklı bir sektör olduğu için, müşteri hizmetleri de öncelikli süreçler arasında yer alıyor. Microsoft Dynamics 365’in Müşteri Hizmetleri ve Süreç Yönetimi fonksiyonları, Pargesoft tarafından sektör ihtiyaçlarına adapte edilmiş olarak sunuluyor. Müşteri şikayetlerinin yönetimi, bu şikayetlere ilişkin aksiyonların yönetimi, hijyen denetimi gibi sürdürülebilirlik açısından kritik süreçler, Dynamics ile entegre ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte çalışıyor. Ayrıca sadakat programları, tedarikçi ilişkileri yönetimi ile genişletilmiş müşteri hizmetleri de bu çözümün içeriğinde yer alıyor.

 

Konuk Ağırlama Sektörü için Envanter ve Üretim

Maliyet yönetimi fonksiyonu ile şube, mağaza ve hatta reçete bileşeni bazlı kârlılık analizi yapmak mümkün olurken, merkezi ya da dağıtık üretim adımlarını ayrı ayrı modellemek Pargesoft’un Envanter ve Üretim eklentisiyle kolaylaşıyor. Bu çözüm sayesinde işletmeler satınalma süreçlerinde, merkezi satınalma ve dağıtık satınalma senaryolarını ayrı ayrı tedarik kategorileri bazında yönetiyor.

 

Gün Sonu Operasyon ve Denetim Çözümleri

Mali olarak Türkiye’deki uygulama ihtiyaçlarına tümüyle adapte edilmiş olan Gün Sonu Operasyon ve Denetim Çözümleri, dijital dönüşümde etkin bir POS ve satış deneyimini garanti altına alıyor. Gün sonu/vardiya sonu işlemleri ve raporlarını sunan çözüm, kasa mutabakatlarını, EFT/POS sistemlerinin bankalarla entegrasyonunu ve kredi kartı komisyon yönetimini gerçekleştiriyor. Ayrıca yeni nesil ÖKC cihazlarıyla güçlü entegrasyon sayesinde, faturalama sürecinin uçtan uca vergi ve yasal ihtiyaçları kapsayacak şekilde yönetilmesi mümkün oluyor.