Dynamics 365 Remote Assist karma gerçeklik aracı ile daha iyi saha hizmetleri

Saha hizmetinde sorunları daha hızlı çözmek, maliyetleri azaltmak ve verimliliği artırmak karma gerçeklik ile mümkün olabilir. Microsoft Dynamics 365 Remote Assist karma gerçeklik aracı saha hizmetlerinizi iyileştirmenize yardımcı olabilir.  

 

Teknoloji hızla dönüşüyor ve artan bir ivmeyle gelişimini sürdürüyor. Bu gelişim çalışma şeklimizi, yaptığımız işleri ve müşterilerimize sunduğumuz hizmet şeklini önemli ölçüde etkiliyor. Teknoloji hızlanarak ilerlerken ve çok daha fazla verimlilik sağlarken aynı zamanda yeni teknolojilerin kullanımını da yaygınlaştırıyor.

Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve gerçek dünyanın bir birleşimi olan karma gerçeklikte kullanıcılar tüm görünümlerle etkileşim içinde olabiliyor. Karma gerçeklik, sanal nesnelerin gerçek dünya görünümü üzerine kaplandığı gerçek dünya ile başlıyor. Kullanıcı, gerçek dünya ortamında kalmaya devam ederken bu ortama dijital içerik ekleniyor.

Bazı analistler, karma gerçekliğin gelecek birkaç yıl içinde milyar dolarlık bir pazar olacağını öngörürken bazı analistler de karma gerçekliği, işletmelerin öncelik vermesi gereken kritik teknolojiler arasında gösteriyor. Karma gerçekliğin önemli rol oynadığı iş alanlarından biri de saha hizmeti. Karma gerçekliğin saha hizmetinde sadece dalgalanmalara değil bir tsunami etkisine yol açacağı düşünülüyor.

Saha hizmeti, genellikle bizzat sahada olan, servis çağrılarını yapan ve çoğu zaman gerekli parçaları sipariş eden  ve onarımı tamamlamak için saha ziyaretlerini yeniden planlayan bir iş gücünden oluşuyor. Tüm bunlar müşteri ve saha hizmet organizasyonu için daha fazla zaman ve maliyete yol açıyor.

 

Karma gerçeklik ile saha hizmetleri

Saha hizmetinde karma gerçekliğin sağlayabileceği önemli faydalar var. Örneğin, teknisyeniniz denetim yaptığı bir iş sahasında arızalanmış bir parçayı nasıl onaracağını bilmiyor. Bu durumda ilk seçenek olarak ofisi arayabilir ve servis çağrısını daha deneyimli bir teknisyenle yeniden planlayabilir. İkinci seçeneği ise parçayı hemen onarmak için karma gerçeklikten faydalanmak olabilir.

İlk seçenek, hizmet dışı kalma süresini uzatır ve müşterinizin işlerinde kesintiye yol açar ayrıca sadece tek bir servis çağrısı değil, bir ikincisinin de oluşturulmasıyla saha servisi maliyetine neden olur. Tekrarlanan çağrı, daha deneyimli bir teknisyen tarafından yanıtlanana kadar günler veya haftalar geçebilir. Bu seçenek kaçınılmaz şekilde müşteri memnuniyetini olumsuz etkiler ve ilk seferde onarım oranlarını düşürür.

İkinci seçenek ise teknisyenleri iş birliği ve sorunları daha hızlı çözme becerisiyle güçlendirir. Teknisyenler, karma gerçeklik kullanan HoloLens gibi gözlüklerle, baş üstü ve eller serbest video aramaları veya mobil bir uygulama veya PC üzerinden müşteri geçmişine ve teknik belgelere erişebilir ve cihazı onarmak için adım adım rehberlik sunan yönlendirmeler, diyagramlar ve teknik özellikleri görüntüleyebilir. Teknisyenler, karma gerçeklik kullanarak gerçek dünya görünümünü ve 3D içeriği uzaktaki daha deneyimli teknisyenlerle her zaman, her yerden paylaşabilir. Karma gerçeklikle teknisyenler aynı anda teknik belgelere erişebilir, iş arkadaşlarıyla konuşabilir ve yönlendirmeleri izleyebilir bu sayede arızalı bir cihazın ilk seferde doğru bir şekilde onarılması sağlanır.

Karma gerçeklikten faydalanmak, ziyaret tekrarlarını azaltarak ilk seferde onarım oranlarına da olumlu etkide bulunabilir. Tekrarlanan ziyaretler, en çok izlenen saha hizmet performansı metriklerinden biri ve ne kadar küçük ya da önemsiz olursa olsun herhangi bir hareket çalışma maliyetlerini ve müşteri memnuniyetini büyük ölçüde etkileyebilir.

 

Karma gerçeklik ile çok daha fazlası

Karma gerçekliğin saha hizmetlerine sunduğu başka faydalar da var. Olası kullanım senaryolarından bazıları şöyle:

Uzaktan müşteri servisi: Bakım veya onarım ufak çaplı olduğunda müşteri tarafından yapılabilir. Karma gerçeklikle bir teknisyen veya müşteri servisi temsilcisi, dakikalar içinde hızlı bir onarım için müşteriye rehberlik edebilir. Hızlı, kolay ve doğru servis, saha ziyareti maliyetini ortadan kaldırır ve müşterinin hizmet dışı kalma süresini minimum seviyeye düşürür.

Eğitim ve alıştırma: Yaşlanan iş gücü, saha hizmetlerinde değişmeyen sorunlardan biri. Karma gerçeklik, işe yeni başlayanları eğitmek veya acemi teknisyenleri sahada desteklemek için kullanılabilir. Mesela işe yeni başlayan bir teknisyenin sahaya vardığını, 3D teknik illüstrasyonlarla tamamlanmış bir onarım sırasını mobil veya PC’den aldığını düşünün. Bu teknisyen, daha deneyimli bir teknisyene ihtiyaç duymadan onarım işlemi süresince yönlendirilebilir. Ya da daha karmaşık bir sorun olduğunda deneyimli bir teknisyenden destek alabilir.

Uzaktan denetimler: Denetimlerin ve inceleme gezilerinin karma gerçeklikle yapıldığını düşünün. Sahaya giden çalışanların boşluğunu doldurmak için planlama yapmakla uğraşmanıza gerek kalmaz, bununla birlikte zaman ve maliyet tasarrufu sağlayabilirsiniz.

Ürün yaşam döngüsü bilgisi: Parçalarınızın ve servis bilginizin güncel olduğunu varsayalım; servis ekibiniz, parça numaraları, cihaz modeli ve üretim bilgisi ile bir cihazın neme, soğuğa veya sıcağa ya da başka çevresel faktörlere tepkisi gibi ekipman detaylarını sahada doğrulayabilir.

 

Saha hizmetlerinizi iyileştirin

Bunlar, karma gerçekliğin saha hizmetlerinde iyileştirme sağlayabileceği alanlardan sadece birkaçı. Microsoft Dynamics 365 Remote Assist, özel olarak saha hizmetine yönelik bir karma gerçeklik aracı sunuyor. Remote Assist teknisyenleri HoloLens, Android veya iOS cihazlarda Dynamics 365 Remote Assist ile farklı lokasyonlardan iş birliği yaparak birlikte daha verimli çalışmaları için güçlendiriyor. Remote Assist teknisyenlere gerçek zamanlı görünümleri paylaşmaları ve problemleri uzak lokasyonlarda bulunan uzmanlarla çözmeleri için de yardımcı oluyor. Bu da daha kesintisiz iş akışları için video, ekran görüntüleri ve bilgi notlarını birleştirerek uzaktan denetimlerle maliyetleri azaltmanıza yardımcı oluyor. Remote Assist Dynamics 365 Field Service çözümünün mükemmel bir tamamlayıcı olarak saha hizmetlerinizi iyileştirmenizi sağlıyor.

Microsoft Dynamics 365 Remote Assist karma gerçeklik aracını keşfetmek için videoyu izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=J-C6GE2gFYw&feature=youtu.be