Deneyimleri ve Müşteri Verisi Platformlarını Birleştirmenin 5 Yolu

Müşteri verisi platformunuz, müşteri deneyimlerini iyileştirmeye yardımcı olmada nasıl bir rol üstlenmeli? Müşteri yolculuğu boyunca bir müşteri deneyimi platformundan en yüksek değeri sağlamanın bazı yolları var.

 

Müşteri verisi platformları (CDP-Customer Data Platform), bireysel müşteri kayıtlarının birleştirilmiş bir görüntüsünü sunar. Her pazarlamacının ihtiyacı olan bir araç… Ancak, müşteri verisi platformunuz müşteri deneyimlerini iyileştirmeye yardımcı olmada nasıl bir rol üstlenmeli? Müşteri yolculuğu boyunca bir müşteri deneyimi platformundan en yüksek değeri sağlamanın bazı yolları var. Müşteri verilerine yönelik stratejilerde yapay zekâ ve makine öğrenmesinden faydalanmaktan veri gizliliği ve güvenliğe kadar bu konuda öne çıkan 5 madde şöyle:

 

Veri odaklı olun

Günümüzde bir işletmeyi rakiplerinden farklılaştıran konuların başında sunduğu müşteri deneyimi geliyor. Birleştirilmiş müşteri verileri ise daha iyi deneyimler sağlamaya yardımcı oluyor. Müşteri verisi platformları, müşterilerin davranış ve işlem verilerini bir araya getiriyor. Bu sayede işletmeler müşterilerine yüksek derecede kişiselleştirme sunabiliyor.

 

Gerçek-zamanlı çalışın

Müşteri verisi platformları, gerçek zamanlı içgörüler sunmalı. Müşterilere ulaşma konusunda dijital bir deneyimin hayati önem taşıdığı günümüzde, bu her zamankinden daha fazla önem taşıyan bir gereklilik halini alıyor. İşletmelerin geleceğini fiyat politikaları veya ürünleri değil sundukları deneyim belirleyecek. Otomatik, gerçek zamanlı eylemlerle müşterilerle etkileşim ve bağlantı sağlamak için doğru bilgilere sahip olmak, COVID-19 ve sonrasında çok önemli olacak.

 

Makine öğrenmesinden öğrenin

Müşteri verisi platformlarının temel bileşenleri ve farklılaştırıcıları, yapay zekâ ve makine öğrenmesidir. Yapay zekâ ve makine öğrenmesi, müşteri yolculuğuna eklendiği zaman işletmelerin ölçekleme yapmalarını sağlar. Bununla birlikte müşterilere bağlamsal olarak ilgili deneyimlerle benzersiz bir yolculuk sunmayı mümkün kılabilir.

 

Güvenilir bir platform kullanın

Güven ve güvenlik, hiçbir işletme için pazarlık konusu olmayan öncelikler. Bu öncelikler, müşteri verisi platformlarına da uzanmak zorunda. Veri uygunluğu korunmalı ve depolanan veriler güvende olmalı. Tüketicilerin işletmelere daha az güvenmeye başladığı ve verileri nasıl kullandıkları konusunda endişelendikleri unutulmamalı.

 

Tüm yapıyı düşünün

Müşteri verisi platformları, müşteri yolculuğu boyunca eylemleri ve anlamlı iş sonuçlarını yönlendirmek için pazarlama teknolojisi yapısı üzerinden reklam platformlarına, pazarlama otomasyon araçlarına, CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sistemlerine ve veri analizi araçlarına bağlanmalıdır. Çünkü buradaki konu aslında IT’yi ve iş kolunu güçlendiren ve satış, hizmet, pazarlama ve ticarette müşteri yolculuğunu geliştiren yeni teknolojileri kullanmakla yakından ilgili.

Özetle, öncelikle platformun gücüne bakın; özelliklere, işlevlere ve kullanım örneklerine değil. Kullanacağınız platform sizin için neler yapabilir? Kuruluşunuzdaki verileri birbirine bağlayabilir mi? Kaynaklarınızı talep üzerine ölçeklendirebilir mi? Peki, destekleyebilir mi? Müşteri verisi platformu insanları ve süreçleri bir araya getiren veriler ve içgörülerle geleceğin platformu olacak.

Müşterilerinize en iyi deneyimleri sunmanıza yardımcı olacak Microsoft Dynamics 365 çözümleri için Pargesoft danışmanlığına güvenebilirsiniz. Çözümlerimiz ve danışmanlık hizmetlerimiz hakkında ayrıntılı bilgi için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

 

 

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2020/08/07/5-insights-on-how-to-connect-experiences-with-customer-data-platforms/