Dynamics 365 Business Central’daki raporlara bölgesel formatlar ekleyerek raporlamayı işletmenizin ihtiyaçlarına göre uyarlayabilirsiniz.
Business Central, raporlar için yeni bir özelleştirme boyutu ekleyen bölgesel formatları kullanıma sundu. 2023 Sürüm Dalga 2 ile gelen bu özellik, raporların yazdırılma şeklini benzersiz ihtiyaçlarınıza göre uyarlayabilmeniz için size daha fazla esneklik sağlıyor.
Business Central‘daki raporlama deneyimini kolaylaştıran özelleştirme, örneğin belirli raporlar için bölge formatlarının özelleştirilememesini, Müşteriler ve Satıcılar için belirli bir format belirleme desteğinin bulunmamasını ve Ayarlarım’daki (My Settings) rapor formatı ayarlarına bağlılık gibi doğal sınırlamalar için çözüm sunuyor. Bu yazıda, bu değişikliklerin mekanizmalarını inceleyerek bunların Business Central’daki genel raporlama sürecini nasıl iyileştirdiğini keşfedeceğiz.
Davranış ve Öncelik Sırası
Yeni bölgesel format özelliğinin nasıl çalıştığını anlamak için davranışını ve öncelik sırasını inceleyerek başlayalım. Bu bilgi, Business Central’ın farklı durumlarda raporlar için kullanılacak dili ve formatı nasıl belirlediğini anlamanıza yardımcı olacak, böylece bu ayarları iş ihtiyaçlarınıza uyacak şekilde ayarlayabileceksiniz.
1. İstek Sayfası: Gelişmiş Ayarlar Ön Plana Çıkıyor
Rapor oluşturma sürecinde en yüksek öncelik, rapor istek sayfasındaki gelişmiş ayarlardadır. Bir rapor oluşturduğunuzda rapor için kullanmak istediğiniz dili ve formatı belirtebilirsiniz.
2. AL’daki Rapor Nesnesi: Hassas Yapılandırma
Konunun temeli rapor nesnesiyle ilişkili AL tetikleyicilerinde bulunuyor. Raporlar artık iki önemli özellik içeriyor: Report.Language ve Report.FormatRegion. AL tetikleyicileri içinde tanımlanan bu özellikler, raporların yapılandırılmasında önemli bir rol oynuyor. Temel Uygulamadaki birçok standart belge raporu için bu özellikler, belgenin kendisindeki Dil Kodu ve Format Bölgesi alanlarına göre ayarlanıyor. Bu alanlar değerlerini ilgili varlık ayarlarından alıyor. Örneğin, Satış Başlığı raporunun ayarları müşteri varlığından geliyor.
3. Müşteri/Satıcı Kartındaki Dil ve Format
Bir raporun çalışma dili yerine alıcının dilinde yazdırılması gerekiyorsa geliştirici bunu gerçekleştirmek için rapora kod ekleyebiliyor. Bu işlev, standart Business Central veritabanındaki çoğu rapor için halihazırda bulunuyor. Belge, Müşteri veya Satıcı Kartı sayfasında Dil Kodu alanında belirtilen dilde yazdırılıyor.
4. Ayarlarım’daki Dil ve Format
Daha önce bahsedilen rapor özellikleri AL tetikleyicilerinde yapılandırılmamışsa Business Central, Ayarlarım’daki ayarlara başvuruyor. Örneğin, bir müşteri için bölgesel formatın tanımlanmadığı bir senaryoyu düşünelim. Bu durumda müşteriyle ilişkili belgeleri yazdırdığınızda Report.FormatRegion özelliğinin belirli bir bölgesel format ayarı olmayacaktır. Sonuç olarak Business Central, geri dönüş olarak Ayarlarım’daki bölgesel format ayarına dönecek. Ayarlarım önceki sürümlerde daha belirgin bir role sahip olsa da mevcut işlevi, alternatif ayar bulunmadığında devreye girmektir.
Business Central, bu öncelik sırasını kullanarak rapor çıkış dilinin ve formatının en ilgili ve spesifik konfigürasyonlara dayalı olmasını sağlıyor. Bu yaklaşım, bireysel raporlar için dil ve format özelleştirmesi üzerinde size daha fazla kontrol sağlıyor. Dolayısıyla, raporlama sürecini kolaylaştırarak daha verimli ve kullanıcı odaklı hale getiriyor.
Business Central ile işletmenizin ihtiyaçlarına çözüm bulmak için Pargesoft uzmanlığından faydalanabilirsiniz. Danışmanlık hizmetleri veya ek fiyatlandırma seçenekleri hakkında bilgi almak için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz. Pargesoft tarafından geliştirilen ve Microsoft’un AppSource sitesinde yayınlanan Microsoft Dynamics 365 Business Central Türkiye Lokalizasyon uygulaması hakkında bilgi almak için tıklayın.