Microsoft Viva Sales kısa bir süre önce önizlemeye sunuldu.
CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) alanında satıcı deneyiminin biraz geri planda kaldığını söylemek yanlış olmaz. Microsoft’un bağımsız araştırmasında CRM kullanan 500’den fazla satış görevlisiyle anket yapıldı. Bulgular, bugün kullanılan araçların her zaman yardımcı olmadığını ve hatta bazı durumlarda bir satış elemanının işini yapmasını zorlaştırdığını ortaya koydu. Kullanıcılar, CRM’den hoşnut olsalar da manuel veri girişi yapmaktan nefret ediyorlar. Microsoft, bu zorluklara Viva Sales ile yanıt veriyor. Bu çözüm, CRM’in manuel süreçlerini devralıyor. Böylece teknoloji, satış görevlileri için çalışarak verileri bağlamayı ve satışı kolayca kapatabilmeyi sağlıyor. Önizlemeye sunulan Microsoft Viva Sales çözümünü keşfetmek için tıklayın.
Viva Sales önizlemesinin sunduğu özellikler; CRM’nizden gelen müşteri iletişim bilgilerini doğrudan Microsoft Outlook ve Teams’de ortaya çıkarmayı, seçtiğiniz CRM’ye bağlanmayı sağlıyor. Ayrıca Outlook’ta zengin iletişim bilgilerini, AI kullanarak notları ve eylem öğelerini yakalamayı mümkün kılıyor.
Microsoft Viva Sales ile satıcı deneyimini iyileştirin
Geçtiğimiz iki yıl iş dünyası üzerinde derin bir etki yarattı. Çalışanların nasıl, nerede ve ne zaman çalıştıklarına ilişkin beklentiler, önemli ölçüde değişti. Bu alanda gelişmeler devam ederken yeni trendlere bağlı olarak satış profesyonellerinin beklentileri de yeniden şekillendi. Aslında, aynı ankete göre satıcıların yüzde 74’ü satış istihbaratı araçlarını anlaşmaları tamamlamada kritik veya son derece kritik buluyor. 2018’den önce dijital satış halihazırda popülerlik kazanmaya başlamıştı. Ancak COVID-19 ile birlikte uzaktan çalışmanın zorunlu olarak benimsenmesi, dikkatleri bu araçlara yöneltti. Bu yönelim, satış araçlarındaki boşlukları ve sınırlamaları vurgulayarak satış organizasyonları için en önemli ortak sorunlara dikkat çekti.
Viva Sales hangi sorunlara çözüm sunuyor?
Zaman alan, yavaşlatıcı ve dijital satış yapanlar için zorlaştırıcı bir unsur olan manuel veri girişi.
Satış görevlilerinin kullandıkları uygulamalarda müşteri etkileşimi verilerini yakalama konusundaki karşılaştıkları zorluklar. (Örneğin, hatalı verilerin yol açtığı ve müşterilere yansıyan sorunlar.)
Eylem noktasına sunulan AI tabanlı önerilerin eksikliği.
Verimliliği yavaşlatan bağlantısız süreçler ve araçlar. (Satıcılar zamanlarının üçte ikisini doğrudan gelir getirmeyen idari görevlere harcıyor.)
Viva Sales, daha iyi bir satıcı deneyimi sağlamak için manuel veri girişi yükünü ortadan kaldırıyor. Böylece satış görevlileri, satış için daha fazla zaman kazanıyor. Microsoft 365 uygulamalarının ve Teams’in gücünü birleştiren bu yeni satış deneyimi uygulaması verileri yakalıyor. Bu verileri CRM’ye kaydediyor.
Yapay zekanın gücü, Microsoft 365 uygulamalarından ve Teams’den gelen zengin müşteri etkileşimi verileriyle birleşiyor. Bu sayede satış görevlilerinin satış istihbaratına erişim kolaylaşıyor.
“The future of sales enablemnet” başlıklı videoda Paul Greenberg’in Viva Sales için iade ettikleri de çözümün yeteneklerini doğrular nitelikte: “Viva Sales yüzde 100 satıcı odaklı ve satış müdürlerinin tüm işleri daha geleneksel CRM teknolojileri tarafından hallediliyor. Bu harika bir birleşim. Microsoft, geleneksel odağı kesintiye uğratmayan veya yok etmeyen, bilakis onu zenginleştiren ancak aynı zamanda satıcının deneyimini çok daha iyi hale getiren bir çözüm yaratmayı başardı. Şu an benzerine pek de rastlamadığımız bir çözüm.”
İş dünyasının yeni gerekliliklerine yanıt vermek ve satış gücünüzü artırmak için Microsoft Dynamics 365’in CRM çözümlerinden destek alın. Microsoft’un CRM uzmanlığından Pargesoft deneyimiyle faydalanmak için bize info@pargesof.com üzerinden ulaşabilirsiniz.