Microsoft Dynamics 365 Customer Insights, müşteri sadakatini güçlendiren yeteneklerle mükemmel deneyimler sunmanıza yardımcı olur.
Günümüzde müşteri deneyimi her şeydir. Mutlu müşteriler sadık müşterilerdir. Ancak bir grup olduklarında, anlaşılması zor bir kitle olabilirler. McKinsey araştırmasına göre, pandemi ile birlikte tüketicilerin dörtte üçü yeni alışveriş davranışları denedi. Yüzde 73’ü alışveriş rutinlerinde farklı markaları denemeye devam etmeyi bekliyor. 2022’de yavaş ama istikrarlı bir normale dönüş yaşanırken, müşteri sadakatine giden yol hala belirsizliğini koruyor.
Pazarlamacıların da iyi bildiği gibi, bir müşteriyi elde tutmak, yeni bir müşteri kazanmaktan çok daha az yatırım gerektirir. Araştırmalar, müşteri sadakatini artırmanın çabaya değer olduğunu gösteriyor. Örneğin, elde tutma oranlarını yüzde 5 kadar küçük bir oranda yükseltmek bile satışları yüzde 25’in üzerinde artırabilir.
Hangi müşterilerin kalma ihtimalinin yüksek olduğunu ve hangilerinin markanızla vedalaşmak üzere olduğunu nasıl bilebilirsiniz? Olumlu bir deneyim yaşamalarını sağlamanın en iyi yolu nedir? Markanızdan vazgeçme riski olan müşterileri anlamak ve onlarla etkileşime geçmek için atabileceğiniz üç adım var. Bu adımlarda Microsoft Dynamics 365 Customer Insights, müşteri sadakatini geliştirmenize nasıl yardımcı olabilir, yakından bakalım.
Kargaşayı anlamak
ABD’de en sadık müşteriler bile kötü bir deneyime müsamaha göstermeyeceklerini belirtiyor. Yüzde 17’si tek bir olumsuz etkileşimden sonra marka tercihlerini değiştireceklerini ifade ediyor. Hangi müşterilerin vazgeçebileceğini bilmek, pazarlama çabalarınızın daha başarılı olmasına yardımcı olabilir. Bu aynı zamanda, daha yüksek değerli müşterilere ve onların sadakatini artırmaya odaklamanıza olanak tanır. Makine öğrenmesi modelleri ve yapay zekaya dayalı analitik sayesinde, bir müşterinin hizmetinizi veya ürününüzü kullanmayı bırakıp bırakmayacağı ve ne zaman bırakacağını tahmin etme süreci hızlanabilir.
Dynamics 365 Customer Insights gibi güvenilir çözümler, müşteri davranışını tahmin etmek için makine öğrenmesi ve yapay zekaya dayalı öngörülerden yararlanmanıza yardımcı olur. Böylece tahmine dayalı verileri kullanarak etkileşimlerden geniş ölçekte müşteri eğilimlerini öğrenmenize olanak tanır. Tahmine dayalı verilerle başlamanın en kolay yolu ise önceden tanımlanmış modelleri kullanmak. Dynamics 365 Customer Insights’ta bulunan kullanıma hazır modeller önemli bir hız avantajı sağlıyor. Model geliştirmeye sıfırdan başlamak yerine, modellerinizi hızlı bir şekilde eğitebilirsiniz. Böylece müşterileriniz hakkında bilgi edinmeye hemen başlayabilirsiniz.
Ayrıca, önceden oluşturulmuş çözümler, modellerinizi daha sonra özelleştirmenizi de engellemez. Dynamics 365 Customer Insights ile yapay zekayı özelleştirebilirsiniz. Ayrıca Azure Machine Learning ile kendinizinkini getirebilirsiniz. Özelleştirilmiş bir model eğitin. Modelleri düzenli olarak çalışacak şekilde planlayın. Çıktıyı müşteri kaydının bir özelliği olarak entegre edin. Ayrıca, sonuçlarınızı sürekli olarak iyileştirmeniz için modelinizi kendini düzenli olarak yeniden eğitecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Özel tahmine dayalı öngörüler için, makine öğrenmesi modelleri geliştirmek, eğitmek ve düzenlemek için müşteri verilerini kurumsal verilerle birleştiren Azure Machine Learning ve Azure Synapse Analytics’i kullanabilirsiniz. Dynamics 365 Customer Insights’ın verileri ve müşteri davranışlarını tahmin etmek için yapay zekâ ve makine öğrenmesinden nasıl yararlandığı hakkında daha fazla bilgi edinin.
İyileştirme için yer açmak
Müşteriler, fikirlerini ifade etmek ve deneyimlerini paylaşmak için her zamankinden daha fazla kanala ve platforma sahip. Müşteriler, yüksek kaliteli ürünler, hizmetler ve deneyimler bekliyor. Bununla birlikte diğer müşterilere ve size hedefi kaçırdığınızı söylemekten çekinmiyor.
Müşteri geri bildirimlerini iş yönleriyle sentezlemek için Duyarlılık Analizini kullanmak, müşterilerinizin ihtiyaç ve isteklerini daha iyi anlamanıza ve bunlara yanıt vermenize yardımcı olabilir. Tüm geri bildirimler, ister geciken bir sipariş hakkında çevrimiçi olarak yapılan bir yorum veya olağanüstü bir deneyim sunan bir temsilciye edilen teşekkür olsun, değerli bilgilerdir.
Buradaki zorluk, doğruluğu düşürmeden ve işçilik maliyetlerini artırmadan müşteri verilerinin hacmini artırmaktır. Doğal Dil İşleme, makinelere metni insanların yaptığına benzer bir şekilde anlama yeteneği veren bir tür yapay zekadır. Doğal Dil İşleme, her yoruma hızlı bir şekilde bir duyarlılık puanı atayarak ve ardından bu geri bildirimi işinizin yönleriyle ilişkilendirerek duygu analizini güçlendirir. Bu otomatikleştirilmiş süreç, daha az çabayla ve daha düşük maliyetle değerli içgörüleri eyleme dönüştürülebilir hale getirmenize yardımcı olabilir. Sadece müşterilerinizin ne dediğini değil, nedenini de çabucak anlarsınız. Neyin işe yaradığını ve hangi iş süreçlerinin veya müşteri temas noktalarının ilgi gerektirdiğini daha kolay öğrenirsiniz.
Duyarlılık Analizini kullanarak müşterilerinizin deneyimlerini nasıl iyileştirebileceğinize dair bazı örnekler:
- Olumsuz duygulara sahip müşterileri belirlemek ve bu içgörüyü kampanyalarınıza ve etkileşimlerinize odaklayarak daha yüksek memnuniyet ve sadakat için optimize etmek için kullanmak.
- Müşteriler tarafından belirtilen sorunlar ve fırsatlarla ilgili temas noktaları hakkında bilgi edinmek, düşük performans gösteren süreçleri veya işletmenizin özelliklerini optimize etmek için çalışmak.
- Müşterileri duygularına göre bölümlere ayırmak ve hedeflenen satış, pazarlama ve sadakat programınız aracılığıyla sağlanan mutlu müşteriler için ödüller gibi destek çabalarıyla kişiselleştirilmiş kampanyalar yürütmek.
Müşterilerinizin beklentilerinin karşılanıp karşılanmadığını ve nasıl karşılandığını ne kadar çok anlarsanız ve bulgularınıza göre ne kadar hızlı hareket ederseniz, daha yüksek düzeyde müşteri memnuniyeti sağlama ve müşteri kaybını azaltma olasılığınız o kadar artar. Müşteriler bugün her zamankinden daha fazla meşgul. Onları dinlemek, ne istediklerini anlamak ve ardından beklentilerini karşılamak veya aşmak sadakatlerini kazanmanın anahtarıdır.
Eşsiz deneyimler yaratmak
Müşteriler, oluşturduğunuz deneyim beklentilerini karşılayamadığı için markanızdan vazgeçerler. Olumlu bir müşteri deneyimi, satış dönüşüm oranlarında yüzde 10 ila 15’lik bir artışa yol açabilir, ancak yalnızca olumlu olması yeterli değil, tüketicilerin yüzde 80’i sunulan deneyimin kişiselleştirilmiş olmasını istiyor.
Müşteriler değerli hissetmek isterler. Hiper-kişiselleştirme, doğru mesajı, doğru kanal üzerinden, doğru zamanda iletmenize yardımcı olmak için yapay zekayı kullanarak, müşteri verilerinizde halihazırda bulunan muazzam miktarda değerden yararlanır. İşlemsel, demografik ve davranışsal verileri birleştirerek ve müşterilerinizin 360 derecelik görünümlerini oluşturarak, hedeflenmiş, kişiselleştirilmiş yolculuklar sunabilirsiniz.
Dynamics 365 Customer Insights hakkında daha fazla bilgi edinin
Müşteriler ihtiyaç duyduklarını aldıklarında, hayranlarınız haline gelirler. Müşterilerinize en üst düzeyde kişiselleştirilmiş deneyimlerini nasıl sunabileceğinizi keşfetmek için Dynamics 365 Customer Insights ücretsiz deneme sürümüne kaydolun. Şirketinizin kişiselleştirilmiş deneyimler aracılığıyla müşteri sadakatini artırması için Dynamics 365 Customer Insights yeteneklerinden Pargesoft uzmanlığıyla faydalanın. Bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.