Microsoft Dynamics 365 Commerce, dijital ticarette geleneksel sınırlamaların ötesine geçerek mükemmel deneyimler sunmanın yolunu açıyor.
Microsoft tarafından Forrester’a yaptırılan yakın tarihli bir araştırmaya göre perakende ve hızlı tüketim ürünleri firmalarındaki karar vericilerin yüzde 83’ü müşterilere bağlantılı ve birleşik bir deneyim sunmanın iş başarısı için hayati önem taşıdığını düşünüyor. Bu deneyimleri sunmanın anahtarının ise dijital ticaret olduğunun farkındalar.
Pandemi ve pandeminin iş dünyasındaki etkileri asla tahmin edilemezdi. Microsoft, 2020’de Dynamics 365 Commerce sürümünü duyurduktan sadece aylar sonra perakendeciler, yakın tarihteki en büyük iş zorluklarından biriyle karşı karşıya kaldı. Örneğin, tüm dünyada alınan önlemler, geniş çaplı kısıtlamalar getirdi. Temassız alışveriş, tercihten ziyade zorunluluk ve gereklilik halini aldı. Microsoft, bu sıra dışı süreçte Dynamics 365 Commerce ile perakendecilerin güvenli satın alma deneyimleri sunabilmesi için çözümler sağlamaya devam etti.
B2B’de Yeni Dönem
Diğer taraftan şirketlerdeki satın alma pozisyonlarında Y kuşağı temsilcilerinin giderek artıyor. Dolayısıyla B2B’de geleneksel satış yöntemleri ağırlığını kaybediyor. Kullanıcılar açısından daha fazla self-servis seçenekleri ve kişiselleştirilmiş dijital etkileşim önem kazanıyor. Teknoloji meraklısı alıcılar, hızlı satın alma seçeneklerinin yanı sıra ilgili bilgilere kolay erişim için dijital platformlara yöneliyor. Bununla birlikte B2B satın alma deneyimlerinin B2C e-ticaret deneyimini yansıtmasını bekliyor. Ayrıca birçok işletme, B2B alıcıları için satın alma seçeneklerine doğrudan web üzerinden erişim sağlamanın ne kadar değerli olduğunun farkında. Bu, yüz yüze satış ihtiyacını azaltıyor. Daha geniş bir iş ortağı yelpazesine ölçekleme yeteneği kazandırıyor. Böylece zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.
Microsoft, Dijital B2B Ticarete Neler Katıyor?
Pazarda artık daha genç ve teknoloji meraklısı alıcılar var. Üstelik sayıları giderek artıyor. Dolayısıyla dijital B2B ticaret için geleneksel ve mevcut olanın ötesine bakmak gerekiyor. Bu da kullanıcılar için daha akıllı ve daha sezgisel satın alma deneyimleri sağlamak anlamına geliyor. İşte Microsoft da Dynamics 365 Commerce ile tam olarak bunu sağlamayı hedefliyor. Şirketler, B2C’nin yenilikçi ve akıllı özelliklerini dijital B2B ticarete taşıyabilir. Bu sayede, alıcılarına daha kişisel ve alakalı içerikler sunabilir. Bu örneğin, aşağıdaki yetenekleri kullanmayı gerektirir:
- Duyarlı ve modüler bir UX (Kullanıcı Deneyimi)
- Akıllı ve yapay zeka destekli öneriler
- Bağlama duyarlı ve kapsamlı ürün arama
- Paylaşılan derecelendirmeler ve incelemeler
- Kanallar arası varlık yönetimi
- Dağıtılmış sipariş yönetimi
- Alıcıların dijital satın alma deneyimine mağazacılık yetenekleri katmak
Microsoft, modern işletmeler için çeşitli B2B yetenekler sağlıyor. Bu yetenekler arasında esnek iş ortağı yönetimi ve iş ortaklarına çevrimiçi olarak doğrudan ulaşma araçları da var. Dynamics 365 Commerce ile harcama limitleri ve yönetim izinleri için kullanıcı hakları yönetilebiliyor. Bunun yanı sıra hesap erişimi yönetimi daha hızlı ve kolay hale geliyor. Örneğin, sipariş şablonları ile düzenli ve sade self-servis sipariş seçenekleri geliyor. Böylece sipariş süreci kolaylaşıyor. Muhatap hesapların kullanıcıları, ilgili indirimleri görebiliyor. Veya promosyonları veya uygun olduğu yerlerde ikinci teklifleri hakkında bilgi sahibi olabiliyor.
Entegre çözümler
Microsoft, self-servisi sipariş vermenin ötesine taşıyor. Hesap ayrıntılarına hızlı bir şekilde erişim için bir dizi yönetim aracı getiriyor. Dynamics 365 Commerce, Microsoft Dynamics 365 Sales ve Microsoft Dynamics 365 Customer Service ile yerel entegrasyonla birleştirildiğinde, satış ve servis temsilcileri müşterilerle daha derin bir ilişki kurmaları ve her satış fırsatını gerçeğe dönüştürmeye yardımcı olan güçlü bir araç seti sağlıyor. Microsoft Power Virtual Agents aracılığıyla ticaret sohbeti ile müşteri hizmetleri sorularına hızlı yanıt alın. Microsoft Dynamics 365 Customer Insights ile müşterilerinizin bütünsel bir görünümünü elde etmek için müşteri verileri platformunu kullanın ve Microsoft Power BI ile iş operasyonlarınızda zengin görselleştirme ve satış raporlaması sağlayın. Bunların hepsi birbiriyle entegre çalışabiliyor. Dynamics 365 Commerce tarafından destekleniyor.
Dynamics 365 Commerce, geleneksel dijital ticaret sınırlamalarının ötesine geçmenize yardımcı oluyor. Müşteri katılımını iyileştirmek, marka bilinirliği oluşturmak, satın almayı kolaylaştırmak ve olağanüstü müşteri deneyimleri sunmak isteyen B2B ve B2C işletmeler için kapsamlı ve bir arada kullanılabilen bir dizi özellik sunuyor. Bu özelliklerden Pargesoft uzmanlığıyla faydalanmak için bize info@pargesoft.com adresinden ulaşabilirsiniz.