Microsoft, Müşteri Yaşam Döngüsü Yönetiminde Lider

Microsoft, pazar ivmesini hızlandırmaya devam ediyor. Son analizlerin de gösterdiği gibi müşteri yaşam döngüsünün tamamına yönelik ürün inovasyonlarıyla endüstri lideri olarak konumlanıyor. 

 

Son bir yıldır dünyada eşi benzeri görülmemiş bir dönem yaşanıyor. Müşterilerimizle yaptığımız ve kendi yaşamlarımızda müşteriler olarak yaptığımız her şey, tüm iş yapış şekillerinde önemli değişimler oldu. Microsoft, bu sıra dışı dönemde de partnerleriyle birlikte işletmeleri, iş süreçlerini değişimlere gerçek zamanlı adapte etmeleri, müşterileriyle ve çalışanlarıyla bağlantıda kalmaları, böylece iş sürekliliğini sağlamaları için güçlendirmeye devam etti.

Microsoft ve partnerleri, birlikte çalışarak gerçek dünyadaki gerçek sorunlar için yenilikçi çözümler üretiyor. Örneğin, Clarabridge yakın zamanda piyasaya sürülen Dynamics 365 Customer Voice ile entegre olan çok kanallı bir CX analitik platformu piyasaya sunuyor. Clarabridge, müşteri etkileşim konuşmasını, metnini ve diyaloglarını bir araya getiriyor ve müşteri davranışlarına ilişkin içgörüler oluşturmak için yapay zekadan faydalanıyor. Bu gibi yaratıcı çözümler, sektörde oyunun kurallarını değiştiriyor.

İlham Verici Bir Yıl

Bahsedilen tüm bu gelişmelere bağlı olarak Dynamics 365, 2020 mali yılını oldukça başarılı bir şekilde kapattı. 2020’de yeni müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) müşterilerinin yüzde 95’i Microsoft bulutu seçti. Ayrıca en hızlı büyüyen Microsoft uygulaması olan Dynamics 365 Customer Insights, Microsoft müşteri veri platformu (CDP) çözümü ile kayda değer bir başarı sağladı. Walgreens Boots Alliance, Coca-Cola, FedEx, BNY Mellon ve Ecolab gibi dünyanın önde gelen şirketleri, müşteri deneyimini yeniden keşfetmek ve etkileşimi derinleştirmek için Dynamics 365’i tercih etti.

Microsoft, pazar ivmesini hızlandırmaya devam ediyor. Son analizlerin de gösterdiği gibi, müşteri yaşam döngüsünün tamamına yönelik ürün inovasyonlarıyla endüstri lideri olarak kabul ediliyor.

  1. The Forrester Wave™: Müşteri Analizi Teknolojileri, Q3 2020—LİDER

2020 yılı 3. çeyrek dönem The Forrester Wave™ raporunda Customer Analytics Technologies (Müşteri Analizi Teknolojileri) kategorisinin Lideri olan Microsoft, aynı zamanda Microsoft Dynamics 365 Customer Insights müşteri referanslarından da en yüksek Net Promoter ScoreSM’yi (Net Promosyoncu Puanı) aldı. Forrester’da ifade edilen şekliyle “Hızlı pazar başarısıyla birleşen yüksek müşteri memnuniyeti, Dynamics 365 Customer Insights’ı yeni bir çözüm arayan pazarlamacılar ve CI profesyonelleri için cazip bir seçenek haline getiriyor.”

  1. Gartner Magic Quadrant: CRM Müşteri Katılım Merkezi —LİDER

Microsoft, Haziran 2020’de yayınlanan Gartner Magic Quadrant raporunda CRM Müşteri Etkileşim Merkezi (CRM Customer Engagement Center) Lideri olarak bu kategoride üst üste yedi kez Lider seçilmiş oldu.

  1. Gartner Magic Quadrant: Satış Gücü Otomasyonu —LİDER

Microsoft, üst üste 10 yıldır Magic Quadrant’ın Satış Gücü Otomasyonu kategorisinde Lider seçiliyor. Temmuz 2020 Gartner raporundaki ifadeler şöyle: “Pazar 2019’da yüzde 11,1 büyüyerek tahmini 7,8 milyar dolara ulaştı.” “Satıcılar kullanılabilirliği, tahmini ve yönlendirmeli satışı geliştirdi.”

  1. Gartner Magic Quadrant: Saha Servisi Yönetimi —LİDER

Gartner, Dynamics 365 Field Service çözümünü Temmuz 2020 Magic Quadrant for Field Service Management (Saha Servisi Yönetimi) kategorisinin Lideri olarak konumlandırıyor. Gartner’a göre, bu Magic Quadrant’taki “satıcı” konumları, müşterilerin iş birliği, güvenlik, iş modelleri ve parçalar ve işçilik planlaması için yapay zekâ odaklı karar desteği gibi alanlardaki yeni beklentilerini yansıtıyor. Microsoft, teknisyenleri güçlendiren ve onların üretkenliği yükselten, kaynakları optimize eden ve müşteri memnuniyetini artıran zengin özelliklerin geliştirilmesini sağlayan Microsoft Azure IoT, Microsoft Power Platform ve karma gerçeklik uygulamaları dahil olmak üzere bu alanda önde gelen teknolojilere öncülük etti.

Gelecekteki yol

Microsoft’un vizyonu ve yapay zekâ yatırımları, dijital geri bildirim döngüsünde daha fazla aşamayı tamamlayan bir yolculuk perspektifi sunuyor. Bu, işletmelerin “önce müşteri” odaklı olmasını sağlıyor. İçgörüler, müşterilerin kim oldukları ve neye önem verdiklerinin daha iyi anlaşılmasına imkan veriyor. Böylece kuruluşların deneyimleri uyarlamasına ve daha yüksek değerli katılımlar oluşturmasına olanak tanıyor. Microsoft çözümleri gizliliği riske atmadan, değişen müşteri ihtiyaçlarını ve amacını yakalamak için zenginleştirilmiş veriler ve milyarlarca sinyal kullanıyor. Böylece kuruluşların güvenilir müşteri deneyimleri oluşturmasına yardımcı oluyor.

 

Son bir yılda hayatın her alanında tsunami etkisi yaratan pandeminin etkileri daha uzun yıllar birçok açıdan hissedilecek. Microsoft, işletmelerin değişimlere adapte olmasını, daha iyi çalışmasını sağlıyor. Bu sayede yepyeni bir yöne giden müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını anlaması için çözümlerini sunmaya ve yeni çözümler geliştirmeye devam ediyor. Bu çözümlerden en yüksek faydayı sağlamak için Pargesoft uzmanlığına güvenebilirsiniz. Dynamics 365 çözümlerinde uzun yıllara dayanan deneyimimizle işletmenizi iyileştirmek için danışmanlıktan uygulamaya kadar ihtiyaç duyduğunuz her konuda bize ulaşabilirsiniz: info@pargesoft.com

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2020/08/17/4-ways-microsoft-is-a-leader-in-customer-lifecycle-management/