Perakende şirketlerinin dijitalleşen bir dünyaya ve yüksek beklentili müşterilere ayak uydurması, rakiplerinden daha yenilikçi olması, müşterileri ve pazarı daha iyi anlayarak operasyonlarında çeviklik ve esneklik kazanması gerekiyor. Microsoft Dynamics 365 for Retail bunların gerçekleştirilmesine yardımcı oluyor.
Perakende sektöründeki şirketlerin öncelikli beklentilerini şu sorular çok net bir şekilde özetliyor:
“Mağazalarımın dışında dijital dünyada da müşterilerime nasıl etkili bir şekilde ulaşırım? Müşterilerimin her noktada bizden memnun kalmasını nasıl sağlarım?”
“En gerektiği anda stokların tükenmesi sorunumu nasıl çözerim?”
“Büyük reklam harcamaları yapmadan, müşterilerin ürünlerimi fark etmelerini ve rakip ürünlerin yerine benim ürünlerimi tercih etmelerini nasıl sağlarım?”
Değişen perakende sektöründe hayatta kalmakla yetinmeyip kazanmak ve fark yaratmak isteyen şirketler bu sorulara yanıt arıyor.
Çünkü günümüzde tüketiciler evlerinde, yolda ya da akıllarına gelen her yerde, gece-gündüz fark etmeden, o anda ellerinin altındaki cihazla ihtiyaç duydukları ürünlere, ürünlerle ilgili ayrıntılı bilgilere, başka tüketicilerin görüşlerine ulaşmak istiyor. Mağazaya gittiğinde “elimizde kalmadı, başka rengini verelim” gibi cevaplar almak, kendisine hiç uygun olmayan önerilerle karşılaşmak istemiyor. Mağazada gösterilmesini beklediği ilgiyi, her kanalda görmek istiyor. Bir sorunu varsa o an hangi kanal işine gelirse sorununun orada, en kısa sürede çözülmesini bekliyor. Zevklerinin, koşullarının, tercihlerinin, ihtiyaçlarının anlaşıldığını görmek, tanınmak, kendini özel hissetmek istiyor. Tercihlerini de bunları sunan marka ve ürünlerden yana kullanıyor.
Microsoft Dynamics 365 for Retail ile kazanın
Dijitalleşen iş modelleri de perakende sektöründe çıtayı daha da yükseltiyor. Perakendecilerin bu değişen dünyayla birlikte değişip, en zorlu taleplere bile yanıt verebilecek bir müşteri deneyimi sunmaları, müşterilerini ve pazarı daha iyi anlamalarını sağlayan bilgilerle operasyonlarını yönetmeleri ve çalışanlarını da bu değişime adapte etmeleri gerekiyor. Ancak esneklikten uzak, müşteriyi ve pazarı anlama noktasında yetersiz, yalnızca günü kurtaran sistemler ve çözümler perakende şirketlerine ayak bağı oluyor.
Bu noktada Microsoft Dynamics 365 for Retail, dijital güçlükleri faydaya dönüştürmenizi sağlayacak araçlar ve yaklaşımlar sunuyor. Fiziksel ve dijital, tüm kanallarda zengin ve etkili bir müşteri deneyimi oluşturmanızı sağlıyor. Anlamlı bilgiye dayalı kararlar vermenize yardımcı oluyor. Çalışanlarınızın müşterilerinize daha iyi hizmet sunarak markanızın farklılaşmasına katkıda bulunmasına olanak tanıyor.
Microsoft Dynamics 365 for Retail ile neler yapabilirsiniz?
- Müşteri sadakat yönetimi, kampanya yönetimi, ürün iade, şikayet ve talep süreçleri yönetimini tek bir platformda birbiriyle etkileşimli olarak gerçekleştirebilirsiniz.
- Doğru müşteriye, alışveriş yapmak istediği kanaldan etkili bir şekilde ulaşabilirsiniz.
- Müşterilerinizin satın alma alışkanlıkları ve eğilimlerini anlayıp, değişiklikleri fark ederek hızla harekete geçebilirsiniz.
- Müşterilerinize kişiselleştirilmiş bildirimler ve teklifler sunabilirsiniz.
- Mağazalarınızı, diğer satış ve iletişim kanallarınızı doğru bilgilere dayalı kararlarla tanımlayabilir ve yapılandırabilirsiniz.
- Size özel ve müşteri beklentilerine uygun ödeme ve teslimat yöntemleri kullanabilir, her kanalda tutarlı ürün sınıflandırması ve fiyatlandırması yapabilirsiniz.
- Gelişmiş analizlerle operasyonlarınızı büyümeyi ve karlılığı destekleyecek şekilde optimize edebilir ve iyileştirebilirsiniz.
- Satış ve karlılık performansınızı farklı aşamalarda gerçek zamanlı olarak izleyebilirsiniz.